Alanya’da yaz mevsiminin en kritik hava koşullarından biri için yetkililerden önemli bir uyarı geldi.
Meteoroloji Genel Müdürlüğü verilerine göre önümüzdeki üç gün boyunca ilçede yüksek sıcaklık, düşük nem ve zaman zaman kuvvetli rüzgâr etkili olacak. Bu durumun, orman yangını riskini ciddi seviyede artırdığı belirtildi.
Yetkililer, özellikle ormanlık alanlarda insan kaynaklı en küçük dikkatsizliğin bile büyük felaketlere yol açabileceğine dikkat çekerek vatandaşları daha duyarlı olmaya çağırdı.
Meteorolojiden kritik uyarı: Risk seviyesi yükseldi
Meteoroloji Genel Müdürlüğü tarafından paylaşılan son verilere göre, 27.06.2026 Cumartesi gününden itibaren Alanya genelinde sıcak hava dalgası etkisini artıracak.
Düşük nem oranı ve rüzgârın etkisiyle birlikte kuruyan bitki örtüsünün yangın riskini yükselttiği ifade edildi.
Uzmanlar, bu tür hava koşullarında orman yangınlarının çok daha hızlı yayılabileceğini ve kontrol altına alınmasının zorlaştığını vurguluyor.
Ekipler 24 saat teyakkuzda
Ormanların korunması için sahada görev yapan ekiplerin alarm durumuna geçirildiği bildirildi.
Bu kapsamda Alanya Orman İşletme Müdürlüğü başta olmak üzere tüm ilgili birimler, olası yangınlara hızlı müdahale edebilmek için 24 saat esasına göre görev yapıyor.
Ekipler, hem kara hem de gözetleme faaliyetlerini artırarak riskli bölgelerde sürekli kontrol sağlıyor.
Vatandaşlara net uyarı: En küçük ihmal büyük risk
Yetkililer, orman yangınlarının büyük bölümünün insan kaynaklı olduğunu hatırlatarak vatandaşlara şu uyarılarda bulundu:
Ormanlık alanlarda kesinlikle ateş yakılmaması, piknik sonrası ateş kalıntılarının tamamen söndürüldüğünden emin olunması, doğaya cam ve yanıcı atık bırakılmaması gerektiği vurgulandı.
Ayrıca sigara izmaritlerinin kesinlikle gelişi güzel şekilde doğaya atılmaması istendi.
Şüpheli bir duman ya da alev görülmesi durumunda ise vakit kaybetmeden 112 Acil Çağrı Merkezi’nin aranması gerektiği ifade edildi.
“Duyarlılık hayat kurtarır” çağrısı
Yetkililer, tüm vatandaşlara seslenerek bu kritik dönemde gösterilecek duyarlılığın büyük önem taşıdığını belirtti. Ormanların sadece bugünün değil, geleceğin de en değerli doğal mirası olduğu hatırlatıldı.
Alanya’da ekipler teyakkuz halindeyken, vatandaşların da sorumluluk bilinciyle hareket etmesi istendi.