Yaz mevsiminin etkisini artırdığı Antalya’da halk sağlığını korumaya yönelik çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi, sivrisinek, karasinek ve diğer zararlı vektörlerle mücadele kapsamında kent genelinde yoğun bir ilaçlama programı yürütüyor.
Artan sıcaklıklarla birlikte çoğalma riski yükselen vektörlere karşı sürdürülen çalışmalar, hem vatandaşların yaşam konforunu artırmayı hem de çevresel sağlık risklerini en aza indirmeyi amaçlıyor.
Antalya’nın Dört Bir Yanında Kesintisiz Çalışma
Antalya Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı Çevre Sağlığı Şube Müdürlüğü ekipleri, merkez ve ilçeler dahil olmak üzere geniş bir alanda görev yapıyor.
Bin 700 personelin yer aldığı ekipler, yıl boyunca kesintisiz şekilde sahada çalışmalarını sürdürüyor.
Kent genelinde gerçekleştirilen uygulamalarda, vektörlerin üreme ve çoğalma alanları düzenli olarak kontrol edilerek bilimsel yöntemlerle ilaçlanıyor. Böylece zararlı popülasyonunun artmasının önüne geçilmesi hedefleniyor.
Riskli Alanlar Düzenli Olarak İlaçlanıyor
Çalışmalar kapsamında dere yatakları, sulak bölgeler, yağmur suyu kanalları, rögarlar, fosseptikler ve durgun su birikintilerinin bulunduğu alanlar düzenli olarak denetleniyor.
Özellikle yaz aylarında sıcaklıkların yükselmesiyle birlikte vektörlerin üreme hızının artması nedeniyle ekipler çalışmalarını daha da yoğunlaştırıyor.
Yetkililer, larva döneminde yapılan mücadelenin sivrisinek ve diğer zararlıların çoğalmasını önlemede en etkili yöntemlerden biri olduğuna dikkat çekiyor.
Side Antik Kenti ve Turizm Bölgeleri de Kapsamda
Antalya’nın önemli turizm merkezlerinde de ilaçlama faaliyetleri aralıksız sürdürülüyor.
Manavgat ilçesinde yürütülen çalışmalar kapsamında Side Antik Kenti ile çevresindeki turizm alanlarında kapsamlı uygulamalar gerçekleştiriliyor.
Özellikle yaz sezonunda yerli ve yabancı turistlerin yoğun ilgi gösterdiği bölgelerde yapılan çalışmalar sayesinde hem ziyaretçilerin konforunun artırılması hem de olası sağlık risklerinin azaltılması amaçlanıyor.
Halk Sağlığı Öncelikli Hedef
Antalya Büyükşehir Belediyesi, yılın 365 günü sahada görev yapan ekipleriyle çevre ve insan sağlığını önceleyen bir anlayışla çalışmalarını sürdürüyor.
Kent genelinde devam eden vektörle mücadele faaliyetleriyle vatandaşların daha sağlıklı ve güvenli bir çevrede yaşamalarını sağlamak hedeflenirken, yaz aylarında artan haşere sorunlarının önüne geçilmesi için denetim ve ilaçlama faaliyetlerinin kesintisiz devam edeceği bildirildi.